keskiviikko 2. huhtikuuta 2008

Uskomatonta...

...mutta totta... minulla on kuvia näytettäväksi... Värjäsin lankoja, ja neuloin villapaidan valmiiksi.
Lankana on Lanett, ällö imelä vauvavaaleanpunainen, jota sain tädiltäni viime kesänä 5 kerää! Tuo kun ei ole oikein minun värini niin keksinpä nukkumaan mennessä eräänä iltana värjääväni niitä Virosta ostetulla Yupi mehujauheella, seiskaveikkaa olen noilla onnistuneesti ennen värjännyt ja olen tähänki hyvin tyytyväinen. Kuvassa siis mehujauhepussi, alkuperäinen langanväri ja lopputulos, värjäsin siis kolme kerää, joista oletan saavani kolmiohuivin, kunhan oikea malli tulee vastaan.

Ja tässä uusi villapaitani. Silmukat loin lokakuussa, ja viime lauantaina sain paidan valmiiksi. Lankaa olin varannut 6 kerää, joka ei tietänkään riittänyt, joten metsästin yhden kerän lisää, samaa väriä saati sitten värierää, ei tietenkään enää ollut missään, niin ostimpa sitten vihreätä, aluksi näytti aika kovalta, mutta kerroskerrokselta se alkoi näyttää paremmalta. Lankaa olisin vielä vähän tarvinnut, paita ei tahdo pysyä päällä, suuren kaula-aukon johdosta. Lankana siis Novita aino, 5mm pyöröt ja sukkikset, ei ohjetta, alhaalta-ylös-pyörönä.

Lisää tulee kunhan Revontuli valmistuu...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Tosi kivan värinen pusero! Sie se saat kaikkea aikaan, mie en ees osotteenmuutoskorttien lähettämistä :P